15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #9838
    Mario Koolmees
    Moderator

    De vergunning is eindelijk rond, daar zijn we achter de schermen sinds begin februari mee bezig geweest. Na overleg met de afdeling vergunningen, terreinbeheerders, milieudeskundigen hebben we eindelijk goedkeuring gekregen. Volgende week wordt het verlenen van de vergunning aangekondigd in de krant.

    Hoe nu verder?
    We moeten heel veel regelen, en daar hebben we ook veel hulp bij nodig! Dus meldt je aan als je wilt helpen bij de organisatie van deze wedstrijd. We hebben hulp nodig bij het aanleggen en inrichten van de baan, maar we hebben ook hulp nodig bij het bouwen van schansen. Onderstaand houden we een lijst bij van de aangeboden hulp en wie waar verantwoordelijk voor is.

    Wat tevens erg belangrijk is, is dat we wat spullen zullen moeten gaan huren/lenen bij Boels, Bo-Rent, Workx of iets dergelijks. Heeft een van jullie contacten daar, laat het ook even weten…De voorkeur is dat we dit gesponsord krijgen dus als er al contacten zijn kan dat heel erg helpen.

    NB: Let op, deze wedstrijd is op zondag & maandag 27 & 28 mei, dat is het pinkster weekend!

    Wat is er al geregeld?
    – Rob kan helpen met een aanhangwagen, 3 aggregaten en een compressor.
    – Tony zal een tekening van de baan maken en probeert een geluidsinstallatie te regelen.
    – Mario zorgt dat er voldoende buizen en banden zijn voor het aanleggen van de baan.
    – Jaap zorgt voor het telsysteem en de wedstrijdleiding.
    – Sander 10 houten balken, 2 meter 5×5

    Wie helpen er met aanleggen baan en op de trainings/wedstrijddag
    – Mario Koolmees (beide dagen)
    – Wim Matla (opbouw, afbreken)
    – Tony Lucas
    – Robert Keus
    – Mike Franke
    – Marcel van Krevelen
    – Marijn van Krevelen

    Wie helpen er bij de verkoop van drankjes e.d.
    – Nancy (vrouw van Mario, en kinderen)

    Wat moet er nog geregeld worden?
    – Dranghekken (waarschijnlijk te leen bij de gemeente)
    – Grasmaaier (motormaaier)
    – Dixie (mobiel toilet)
    – Rijdersstelling voor 12 personen (bouwsteiger of iets anders)
    – Schansen bouwen
    – Wasbord bouwen
    – Extra baanafzetting (vergelijkbaar met de buizen)
    – Afzetlint (t.b.v. publiek)
    – Partytent voor de wedstrijdleiding
    – Eventueel zou een kleine mini shovel of graafmachine handig kunnen zijn

    Sponsoring
    – Heb of weet je een bedrijf die dit evenement wellicht willen ondersteunen, vraag het na wat de mogelijkheden zijn. We hebben veel aan sponsoring in de vorm van ter beschikking stellen van spullen, maar als het mogelijk is zou een sponsor die wat geld wil betalen in ruil voor vermelding van naam en reclameborden ook zeker handig zijn. We hebben een zeer beperkt budget dus alle extra inkomsten of gratis geregelde spullen kunnen helpen.

    NB: Niet alles hoeft gratis te zijn/gaan, we kunnen natuurlijk ook wat geld gebruiken om spullen te kopen…bijvoorbeeld hout e.d. om goede schansen te bouwen. Verder kunnen we de verzamelde baanmaterialen natuurlijk weer heel goed gebruiken tijdens en op de de meetings!

    Let op, het is leuk als er nu allemaal rijders ideeën hier gaan geven en op het forum posten, maar als Wim, Richard of ik dat zelf allemaal moeten gaan regelen…daar is simpelweg de tijd niet voor. Wil je iets doen, neem contact met ons op en vraag hoe wij het willen hebben. Daarna gaan we er wel vanuit dat je het zelf allemaal regelt, er is geen tijd om iedereen achter zijn broek aan te zitten! Ga ook niet op eigen houtje dingen doen, als blijkt dat je iets geregeld hebt wat niet voldoet, is dat zonde van je tijd!

    #16515
    Jizmac
    Deelnemer

    Je weet dat ik dan verhindert ben, maar ik heb wat houten balken (ongeveer 10 van twee meter 5 bij 5) . Ik hoor wel van hoe en wat en wat je wil weten.

    #16516
    Mario Koolmees
    Moderator

    @Jizmac wrote:

    Je weet dat ik dan verhindert ben, maar ik heb wat houten balken (ongeveer 10 van twee meter 5 bij 5) . Ik hoor wel van hoe en wat en wat je wil weten.

    Top, genoteerd!

    #16513
    DZH42
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik ben al bezig geweest om een mini shovel te regelen, ik wil alleen nog een paar dingen weten…voor hoeveel dagen heb je hem nodig en wil je ook zand erbij hebben?

    Ik ben er ook voor 2 dagen aanwezig.
    Afzetlint en pennen heb ik voor je.
    2x Stroomhaspels.

    Groetjes,
    Rob

    #16525
    Mario Koolmees
    Moderator

    @DZH42 wrote:

    Hallo,

    Ik ben al bezig geweest om een mini shovel te regelen, ik wil alleen nog een paar dingen weten…voor hoeveel dagen heb je hem nodig en wil je ook zand erbij hebben?

    Ik ben er ook voor 2 dagen aanwezig.
    Afzetlint en pennen heb ik voor je.
    2x Stroomhaspels.

    Groetjes,
    Rob

    Een mini shovel is natuurlijk helemaal super… maar is er dan wel iemand die zo’n ding kan besturen, of kan jij dat zelf?

    Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk

    #16532
    meneermini
    Deelnemer

    volgensmij is dat niet zo moerlijk denk ik
    me vader zegt als tie weet welke knop waar voor is lukt hem het wel

    #16533
    Mario Koolmees
    Moderator

    @meneermini wrote:

    volgensmij is dat niet zo moerlijk denk ik
    me vader zegt als tie weet welke knop waar voor is lukt hem het wel

    Zullen we dat maar even aan Robert over laten.

    #16534
    DZH42
    Deelnemer

    @snellehenk wrote:

    @meneermini wrote:

    volgensmij is dat niet zo moerlijk denk ik
    me vader zegt als tie weet welke knop waar voor is lukt hem het wel

    Zullen we dat maar even aan Robert over laten.

    Het is een mini shovel die ze gebruiken voor de stratenmakers om zand en stenen aan te voeren, het zal me wel lukken om een shovel te besturen, alleen gaat het wat langer duren voor alles op ze plek ligt 😀 hahahhaha
    Hij was eventueel ook bereid om een kraanmaschinist erop te zetten, daarom wil ik weten voor hoeveel dagen wil je shovel gebruiken?

    En wat wil je precies met de shovel gaan doen, wil je bestaande grond verplaatsten en daar een schans/bergen van maken of met (hoeveel kuub) zand?
    Zand zouden we ook bij hem kunnen lenen.

    Toevallig moest ik van de week met de aannemer werken en heb het over de wedstrijd gehad, hij vond het idee leuk en was wel bereid om mee te werken en anders wist hij nog een andere aannemer.
    De tijd van het jaar is ook niet zo best voor de aannemers, die verdienen ze ook niet zo makkelijk meer 🙂

    Groetjes,
    Robert

    #16565
    tony
    Lid

    OLA allemaal,

    Tof voor het mee denken allemaal. Volgens mij gaat het helemaal Goed komen.
    Ik heb voor deze dag een geluid installatie gefixst met mic etc alles wat nodig is voor de wedstrijd leiding. Ik zal hier op de dag zelf voor zorgen dat het aan de praat komt etc. De baan is ook al klaar. Ik zal hier de komende week nog even kleine aanpassingen op maken met betrekking tot het inbouwen van een pits en de elementen voor het springen. Ik zal ook even kijken of ik een materialen lijst kan maken zodat we op de dag zelf alleen mog maar hoeven te meten en alles in een vlot tempo kunnen neer leggen.

    Binnekort meer details over de baan. Moet natuurlijk nog wel beetje spannen blijven 😉

    #16619
    Mario Koolmees
    Moderator
    #16622
    Mario Koolmees
    Moderator

    En het stond vandaag ook netjes in de krant.

    #16651
    Mario Koolmees
    Moderator

    Aangezien de truggycup kampt met een tekort aan nieuwe rijders gaan we hoogstwaarschijnlijk met ingang van 2013 een klasse aan de cup toevoegen, te weten de starters klasse. Voor deze wedstrijd zijn we bij voldoende animo van plan om de starters klasse al eens te testen…een uitgelezen kans voor onervaren RCCZ rijders!

    Welke klasses heeft de truggycup?
    – Masters
    – Students
    – Starters

    De masters en students rijden de hele wedstrijd door elkaar heen, alleen is er voor de students een aparte student finale met daarin de 10 snelste students. Deze finale telt niet mee voor het algemeen klassement maar geeft de students een leermoment hoe de gang van zaken is om een echte lange finale te rijden. Voor deze klasses is er een bandenreglement en moet er op LRP Harakiri of AKA Cityblock gereden worden.

    De starters rijden de hele dag aparte heats (dus NIET tussen de masters en students) en hoeven om die reden niet bang te zijn om de snelle jongens in de weg te rijden. Verder is er voor deze klasse GEEN bandenreglement om de instap laag te houden en de starters niet op kosten te jagen. Het is de bedoeling dat een starter wat ervaring op doet en tijdens het seizoen of het jaar erop in de students klasse gaat rijden. Een rijder die al eens in de students of masters klasse heeft gereden mag nooit tussen de starters gaan rijden.

    Een starter moet wel voor een eigen transponder zorgen!
    Vaak hebben andere rijders een reserve transponder ter beschikking en kan deze geleend worden, dus wil je meedoen en niet meteen een transponder kopen, plaats even een reactie op http://www.truggy.nl of hier op de site en vraag of er iemand een transponder te leen heeft. Alternatief is een transponder kopen, dit kost € 75,00 maar een transponder die slechts 1 keer gebruikt is kan je meestal weer verkopen voor € 65,00 (we zijn overigens bezig met een winkel die een retour regeling maakt met bovenstaande bedragen, maar dit is pas vanaf 2013).

    We hopen dus op inschrijvingen vanuit RCCZ van enkele starters, tijdens de wedstrijd zullen de rijders uit de andere klasses je zoveel mogelijk begeleiden zodat je klaar wordt gemaakt voor het echte wedstrijd werk.

    Tijdens het inschrijven kun je aangeven dat je in de starters klasse wilt rijden (let op er is ruimte voor maximaal 12 starters!):
    http://truggy.nl/news.php?item.161.5

    #16671
    Mario Koolmees
    Moderator

    Voor alle RCCZ rijders, op zondag is de meeting, gewoon lekker vrij rijden zoals je gewend bent bij RCCZ. Op maandag kan iedereen met een 1:8 auto, dus nitro en electro, buggy, truggy of monstertruck meedoen in de startersklasse. Je zal dan wel een transponder moeten regelen!

    Wanneer je op zondag naar de meeting komt, schrijf je in op de RCCZ site:
    http://www.rcc-zoetermeer.nl/inschrijven/

    Wanneer je op maandag mee wilt doen met de startersklasse van de truggycup, schrijf je in via http://www.truggy.nl:
    http://truggy.nl/news.php?item.161.5

    #16689
    Mario Koolmees
    Moderator

    Nog even een aanvulling voor de startersklasse, hierin mogen alle 1:8 modellen rijden, monstertruck, buggy, truggy, nitro en electro is toegestaan. Een uitgelezen kans om eens te proeven van het wedstrijd rijden.

    #16709
    meneermini
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik heb in principe een zitgrasmaaier en een aanhanger om het ding te vervoeren echter het probleem is wel dat die maaier in Reeuwijk staat. Das niet helemaal in de buurt. Ik vroeg me alleen af wie nu het gras maait want ik neem aan dat het wel regelmatig gebeurd.
    Verder dacht ik dat als er aan de gemeente om dranghekken gevraagd wordt dat het misschien mogelijk is om te vragen of hun toevallig in de week voorafgaande aan het evenement in de buurt zijn met een grasmaaier en of ze dan toevallig even een rondje veld kunnen doen voor ons.
    Verder heb ik ook gevraagd of mijn buurman zijn vrachtwagen een weekend bij het veld wil parkeren zodat die als rijdersstelling gebruikt kan worden (is een bakwagen van ongeveer 6 meter lang, ongeveer 1m. hoog) echter kan hij daar wel komen, daarnaast heb ik nog geen antwoord van hem want dat moet natuurlijk ook met zijn baas overlegd worden zodat hij leeg is.

    groet
    Marcel (vader van)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Het onderwerp ‘RCCZ organiseert de 3e wedstrijd van de truggycup!’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven