15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #9614
    tony
    Lid

    Heey rc liefhebbers,

    Mijn naam is Tony, ben 21 jaar oud.
    Doe een opleiding tot lichttechnicus maar heb als hobby Rc autotjes.
    Heb sinds julli ongeveer een rustler met mamba setup (loopt rond de 75km/h)
    En sinds 4 maanden ongeveer ben ik in het bezit van een Hong nor x1crt.
    Helaas sloeg deze op 20-11-2010 op hol en reed met een z’n 50km/h op me af en raakte mijn voet.
    Door dit ongeluk brak een botje in mijn voet welke op 03-12-2010 met een operatie weer is vast gezet.
    Op dit moment zit ik nog steeds met een probleem want lopen is nog moeilijk en heb zo nu en dan nog last/pijn in mijn voet.

    Hiermee wil ik ook duidelijk maken dat het niet zonder risico is om naast de baan te gaan staan,
    je weet maar nooit wat er gebeurt en uit eigen ervaring ben je met z’n ongeluk ruim 2 tot 3 maanden zoet (ziekenhuis, herstellen etc)
    Momenteel zitten er 2 pinnen in mijn voet die het botje op zijn plek houden om zo weer aan te groeien.
    Volgende week weer naar het ziekenhuis voor fotos en hopenlijk zit het goed.
    Ik kom als het goed gaat de 29ste kijken samen met mijn pa (Dyarik)

    Iedereen veel rij plezier en pas goed op voor jezelf en omstanders op en om de baan.

    Groetjes Tony

    Fotos van de voet:
    http://img222.imageshack.us/i/voet201011202.jpg
    http://img34.imageshack.us/i/voet201012033.jpg

    #12092

    dat is balen, volgende keer beter uitkijken, en een failsafe op de auto monteren, dat voorkomt een hoop elende, nou tot de 29 in condor city, en beterschap met je voet.

    gr arjan

    #12093
    tony
    Lid

    @rcverslaafde wrote:

    volgende keer beter uitkijken, en een failsafe op de auto monteren

    Er zit standaard een failsafe op, maar door een fout in de zender stuurde hij alleen maar gas uit en deed niets anders meer dan gas geven. dus de failsafe werkte op dat moment ook niet meer;)

    #12113
    mikeon
    Deelnemer

    Ik zeg: spektrum….

    #12114
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ook bij Spektrum kan een auto op hol slaan hoor 😉
    Humppack leeg of stekkertje los, broem en boem…

    #12115
    mikeon
    Deelnemer

    Ja maar daar kun je zelf wat aan doen 😉 gewoon goed opladen en stevige stekkertjes met weerhaakje gebruiken. Feit is dat ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad, in tegen stelling tot die kristalle

    #12116
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik heb met Spektrum ook maar 1 keer een auto op hol gehad, dat was door een legen humppack.

    #12117
    Jizmac
    Deelnemer

    Ik ben zelf ook eens ondersteboven gereden door een op hol geslagen Savage. Dat doet best pijn. Mijn zwager lag compleet in een deuk. Dat is iets wat ik mij wel kan voorstellen als een gast van 1.96 meter opeens op de grond ligt.

    In ieder geval, succes met het herstel.

    #12118
    Mario Koolmees
    Moderator

    Oh ehm, Tony…welkom op het forum en hopelijk mogen we binnenkort je Hong Nor rondjes zien maken op de baan!
    Maarre, zonder op hol slaan dan 😉

    Als er een auto op hol slaat: gewoon erop gaan staan en brandstofslang lostrekken…dat is meestal de snelste en voor jezelf veiligste manier om hem te “temmen”.

    #12119

    @snellehenk wrote:

    Ik heb met Spektrum ook maar 1 keer een auto op hol gehad, dat was door een legen humppack.

    als de spanning te laag is gaat de failsafe van een spectrum ook in werking, alleen als het stekkertje los gaat niet, dan heb je pech 😆

    gr arjan

    #12120
    tony
    Lid

    Ik zal het nog even uitleggen,

    Ik heb een spectrum zender, en een auto die vol gas rijd kun je geen kap af halen en brandstof slang af halen.
    De baterijen waren vol servos zijn nieuw en werken goed,

    De zender is terug geweest naar horizon en opnieuw gecalibreerd dus de fout lag in de zender.

    dus het is in geen enkel geval mijn fout geweest.

    zoiets kan zo maar een keer gebeuren met iemand anders zijn auto op de buitenbaan in zoetermeer,
    en aangezien hier geen hek om de baan staat heeft die gene die hem mischien dan tegen zich aan krijgt een groot probleem.

    #12121
    Mario Koolmees
    Moderator

    Tijdens meetings zijn rijders en publiek afgeschermd door een soort vangnet dus voor zover dat mogelijk is, is de snelheid eruit voordat een auto bij het publiek komt. Alleen de baaninzetters moeten alert zijn, maar je mag aannemen dan een baaninzetter niet staat te slapen.

    EDIT: Heb je verder nog schades geclaimd bij Horizon, dit soort dingen mogen niet gebeuren…zeker in de VS hebben ze een probleem met een dergelijke fabricage fout.

    #12122
    pinty
    Deelnemer

    Heel erg vervelend, dat je nu thuis moet zitten. Zit je voet helemaal in het gips, of heb je alleen pinnen en verband?

    Uit ervaring weet ik, dat je het beste je voet voorzichtig moet blijven bewegen (spierpijn mag, botpijn niet). Anders ben je nog veel verder van huis met de revalidatie.
    Normaal gesproken zit een bot met een week of 4 weer aan elkaar, maar moet het botweefsel nog uitharden. Dus belasten zou ik dan nog niet gaan doen. (tenzij de arts wat anders zegt).

    Maar aan de andere kant: je hebt nu tijd zat om je auto 100% in orde te maken voor de volgende meeting 😉

    #12127
    tony
    Lid

    @snellehenk wrote:

    Tijdens meetings zijn rijders en publiek afgeschermd door een soort vangnet dus voor zover dat mogelijk is, is de snelheid eruit voordat een auto bij het publiek komt.

    Dit is wel goed dat dit er nu omheen staat, De laatste keer dat ik bij een meeting was (de laatste buiten meeting) stond er geen net rond de baan. Vandaar dat ik dacht dat dit er niet omheen stond.

    @snellehenk wrote:

    EDIT: Heb je verder nog schades geclaimd bij Horizon, dit soort dingen mogen niet gebeuren…zeker in de VS hebben ze een probleem met een dergelijke fabricage fout.

    De fotos zijn naar het bedrijf om duidelijk te maken wat er gebeurt is door deze fout, ik wil er wel meer werk van maken want loop een half jaar achterstand op op school en ook werken kan ik niet.

    @pinty wrote:

    Heel erg vervelend, dat je nu thuis moet zitten. Zit je voet helemaal in het gips, of heb je alleen pinnen en verband?

    Het is 20-11-2010 gebeurt en heb het volgende nu doorstaan:

    20-11-2010 Foto’s gemaakt botbreuk geconstateerd en gips spalk om de voet.
    26-11-2010 Opnieuw foto’s laten maken gepraat met chirurg en nieuwe spalk om de voet.
    03-12-2010 Operatie aan de voet en zijn er 2 pinnen in gezet en de spalk om de voet.
    13-12-2010 Hechtingen eruit gehaald spalk eraf en voet opnieuw bewegen dmv loop bewegingen maken met behulp van krukken.
    13-01-2011 Controle foto’s maken en afspraak met de chirurg.

    #12128
    Mario Koolmees
    Moderator

    @tony wrote:

    Dit is wel goed dat dit er nu omheen staat, De laatste keer dat ik bij een meeting was (de laatste buiten meeting) stond er geen net rond de baan. Vandaar dat ik dacht dat dit er niet omheen stond.

    We kunnen helaas niet het hele terrein afzetten, dan moet we zoveel afzetmaterialen hebben en aangezien we nog steeds verbeteringen doen aan de baanmaterialen hebben we daar helaas niet voldoende geld voor in kas.

    Wat er in ieder geval wel gedaan wordt is de rijdersplaatsen afschermen, de sleutelplaatsen afschermen en het publiek afschermen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Het onderwerp ‘Tony’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven