8 berichten aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #15122
    roberto
    Lid

    zal ik zekker doen voor die tatto en ik wel een complete serpent truggy voor haha

    #15123
    Mario Koolmees
    Moderator

    Tja, in mijn beperkte ervaring (ik rij ook pas 2 seizoenen mee), heb je het eerste seizoen niet echt meteen het nieuwste model met de snelste en nieuwste motor en alle nieuwe techniek nodig. Het eerste seizoen ben je vooral aan het leren hoe een dag in elkaar zit en werkt het heel erg veel met vallen en opstaan (vraag maar eens aan Tony hoe zijn 2 races afgelopen seizoen zijn gelopen, of aan Mike die heeft ook 1 race gereden).

    In dat eerste jaar ga je gewoon lekker afkijken bij de snelle jongens hoe ze het doen, welk materiaal ze gebruiken en wat de voor -en nadelen van dat materiaal zijn. Laat je ook vooral niet gek maken met de duurste en mooiste merken, je moet eerst leren sturen, rijden en springen en daarna kan je die laatste 10% tot 30% snelheid vinden in je materiaal en je setup.

    Voor je beeldvorming mijn materiaal in het eerste jaar:
    – 2e hand Hobao Hyper ST Pro
    – Alpha Plus .28 T850 (geleend ter review)
    – 1 setje AKA Cityblocks
    – 1 setje LRP Harakiri’s
    – Savox servo’s 20 kg op stuur, 12 kg op gas/rem
    – Spektrum DX3S zender
    – Robitronic startbox
    – Diverse reserve onderdelen

    Mijn materiaal in het 2e jaar:
    – 2e hands Mugen MBX6T
    – Caster Racing MK2 Grenade motor (€ 100 gekocht via via)
    – 1 setje AKA Cityblocks
    – 2 setjes banden van vorig jaar
    – Savox servo’s 20 kg op stuur, 12 kg op gas/rem
    – Spektrum DX3S zender
    – Robitronic startbox
    – 2e hands (bijna nieuw weliswaar) Hotbodies D8T (reserve & slecht weer auto)
    – Diverse reserve onderdelen

    Waarom ben ik dit jaar verder gekomen:
    – Beter, moderner chassis wat makkelijker te rijden is.
    – Motor is geschikter dan de .28 welke eigenlijk teveel power had.
    – Motor blijkt uiteindelijk eigenlijk best heel snel te zijn (hield met gemaak OS en Novarossi motoren bij die vele honderden euro’s gekost hebben)
    – Minder technische problemen gehad door betere voorbereiding.
    – Meer ervaring en niet te vergeten ondersteuning van Mike, Bram en Alex

    Hopelijk geeft dit verhaal een beetje een beeld wat je wel -en niet nodig hebt. Mijn motto, ga niet meteen heel duur materiaal kopen maar leer eerst rijden op een baan en doe wedstrijdervaring op. Het jaar erna gaat het beter, koop je de juiste spullen en gaat het allemaal 100% makkelijker. Reken op een budget van € 1000,00 per seizoen. Misschien minder, als je netjes bent en weinig kapot rijdt…of meer als je een beetje lomp doet 😉

    #15124
    roberto
    Lid

    het help zeker je verhaal ik wil het ook voor de fun mee doen
    en het eerst jaar zal ik zeker geen poten breken maar als ik er maar lol in heb
    en ik heb nog geen eens een pitbuddy maar wat ik al wel heb
    is de truggy
    de dx2s zender
    savox stuur servo van 20kg
    en een startebox heb niet zo veel meer nodig
    heb nog ff de tijd om het in orde te krijg
    maar wel bedankt voor je advies mario
    dat hou ik zeker aan

    #15126
    Mario Koolmees
    Moderator

    Bedoel je zo’n pitbuddy?

    De pitbuddy van het plaatje heb ik ook niet en nog nooit echt gemist.

    Of iemand die je helpt met de pitstops, aftanken e.d.?
    Er zijn altijd genoeg mensen, niet iedereen kan elke race iemand meenemen om te assisteren en de rijders helpen elkaar onderling altijd heel erg goed.

    Qua onderdelen:
    – 2 humppacks (of meer als je niet kunt bijladen)
    – Mogelijkheid ter plaatse humppacks te laden (soms is er geen stroom!)
    – Reserve servo
    – Draagarmen
    – Reserve gloeipluggen
    – Bodyclips
    – Servo hevels
    – Onderdelen die op jou merk en type auto zwak zijn/vaak kapot gaan

    #15130
    roberto
    Lid

    iemand die met de pitstop help
    en qua onderdelen ben een heel eind maar heb nog niet alles zo als de
    reserve servo ,humppacks draagarmen maar als ik elke mand iets koop
    dan valt de kosten ook mee per mand dan he haha

    #15132
    pinty
    Deelnemer

    En verder gaat wedstrijd rijden ook enorm veel tijd kosten. Niet alleen de wedstrijden (het hele land door), maar ook het voorbereiden op een race en natuurlijk na de race het schoonmaken….

    Ik weet uit ervaring, dat er altijd weer meer tijd en geld in gaat zitten, dan gepland.

    #15133
    Mario Koolmees
    Moderator

    @roberto wrote:

    iemand die met de pitstop help
    en qua onderdelen ben een heel eind maar heb nog niet alles zo als de
    reserve servo ,humppacks draagarmen maar als ik elke mand iets koop
    dan valt de kosten ook mee per mand dan he haha

    Iemand die met de pitstops helpt is bijna nooit een probleem, alle rijders hebben uiteindelijk met hetzelfde te maken en iedereen is erg behulpzaam.

    Bepaalde onderdelen (zoals servo’s, humppacks) zijn universeel en die kan je alvast kopen.

    Als je twijfelt of je met deze auto blijft rijden, ga dan niet hele bergen onderdelen kopen. Je moet dat eerst zeker weten, je krijgt nooit meer de prijs voor de onderdelen die jij ervoor betaald hebt dus dat kan dan een hoop geld kosten.

    #15134
    roberto
    Lid

    ik ben het helemaal met jullie eens ik ga eerst een paar keer mee doen vind ik het leuk en blijf ik het leuk vinden dan gaan ik meer geld uit geven
    maar het blijf een hobby ik ga het eerst met dezen auto proberen en wat het geld betreft als ik het een keer niet heb dan kan ik maar een keer niet rijden toch het moet wel leuk blijven

8 berichten aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
  • Het onderwerp ‘23 oktober 2011: 7e truggycup Oss (laatste dit jaar)’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven