6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18544
    Mario Koolmees
    Moderator

    @Doki391 wrote:

    Jammer! Maar ze staan open voor electro als ik het goed begrijp? dan zijn er toch wel mogelijkheden inderdaad..

    Ben benieuwd!

    Voor een locatie moet natuurlijk wel gewoon huur betaald worden, wanneer we ons alleen op electro richten beperken we daarmee de potentiële leden groep zover dat wij denken dat er geen voldoende basis is voor een vereniging.

    #18545
    tun0
    Deelnemer

    Het meten van deze potentie zal inderdaad een lastige zijn. Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk, dan zou het heel erg afhankelijk zijn van de kosten/baten verhouding. Ik ben zelf (nog) geen racer en vooral een gelegenheidsbasher. Ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige ben. Zou er echter een mooie baan komen waar je “lekker je gang kan gaan” (in positieve zin uiteraard, het moet wel voor iedereen leuk blijven), dan zou ik daar best wel wat voor over hebben. (Speaking of which, wat zijn de een beetje de “gangbare’ onroad en offroad bashing plaatsen momenteel, if any?)

    #18546
    Mario Koolmees
    Moderator

    @tun0 wrote:

    Het meten van deze potentie zal inderdaad een lastige zijn. Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk, dan zou het heel erg afhankelijk zijn van de kosten/baten verhouding. Ik ben zelf (nog) geen racer en vooral een gelegenheidsbasher. Ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige ben. Zou er echter een mooie baan komen waar je “lekker je gang kan gaan” (in positieve zin uiteraard, het moet wel voor iedereen leuk blijven), dan zou ik daar best wel wat voor over hebben. (Speaking of which, wat zijn de een beetje de “gangbare’ onroad en offroad bashing plaatsen momenteel, if any?)

    Onroad:
    – MBC de Sluis in Gouda (electro & nitro)
    – HFCC in Den Haag (electro)
    – Mach in Heemstede (electro & nitro)
    – RACO2000 in Utrecht (electro, nitro & bigscale)

    Offroad:
    – MVW in Purmerend (electro & nitro)
    – MVB in Bergschenhoek (electro 1:10)
    – BOMB in Wouwse Plantage (nitro & electro)
    – RACO2000 in Utrecht (electro, nitro & bigscale)

    Bovenstaande zijn allemaal clubs/verenigingen waar het niet om bashen draait maar echt om racen…

    Qua ondernemingsplan voor RCCZ zijn we uit gegaan van een groei in leden aantal in 5 jaar naar ruim 100.
    Zonder die 100 leden is de vereniging niet draagkrachtig genoeg om de huur van een eventuele locatie te betalen.
    Wanneer wij ons richten op electro kunnen wij minimaal van een halvering van de ledenaantallen uit gaan, dat geeft een vereniging helaas geen bestaansrecht.
    Natuurlijk willen we graag dat het anders zou zijn, maar helaas is het niet anders.

    #18567
    peter-hht
    Deelnemer

    Ik vind het jammer wederom te moeten lezen dat een gemeente je eerst met kosten op laat zadelen, zie Kvk etc., om vervolgens met een afwijzend antwoord te komen.
    Dit was ook het voorval bij RCZH in Monster. Eerst alles opzetten en vervolgens verstek laten gaan. Klinkt een beetje als veel beloven maar weinig geven.
    De moed zit er nog steeds in met een vaste gelegenheid in het vooruitzicht op een buiten off-road baan, maar af en toe zinkt het wel een beetje in de schoenen. Alle goede inspanningen van de mensen van RCCZ zijn hopelijk niet voor niets.
    Het jammerlijke is gewoon dat weinig gemeentes mee willen denken met hobbyisten. Andere sportcentra krijgen kennelijk wel genoeg, of in eerste instantie een soort van subsidie om e.e.a. op te starten. Denk bijv aan een inrichting van een terrein. Het enige dat wij zoeken is slechts een stuk braakliggend terrein. De rest kunnen we gelukkig zelf. En mbt overige verenigingen, denk dat er best leden van zullen zijn die ook of wel eens in Zoetermeer komen rijden.

    #18568
    Mario Koolmees
    Moderator

    @peter-hht wrote:

    Ik vind het jammer wederom te moeten lezen dat een gemeente je eerst met kosten op laat zadelen, zie Kvk etc., om vervolgens met een afwijzend antwoord te komen.
    Dit was ook het voorval bij RCZH in Monster. Eerst alles opzetten en vervolgens verstek laten gaan. Klinkt een beetje als veel beloven maar weinig geven.
    De moed zit er nog steeds in met een vaste gelegenheid in het vooruitzicht op een buiten off-road baan, maar af en toe zinkt het wel een beetje in de schoenen. Alle goede inspanningen van de mensen van RCCZ zijn hopelijk niet voor niets.
    Het jammerlijke is gewoon dat weinig gemeentes mee willen denken met hobbyisten. Andere sportcentra krijgen kennelijk wel genoeg, of in eerste instantie een soort van subsidie om e.e.a. op te starten. Denk bijv aan een inrichting van een terrein. Het enige dat wij zoeken is slechts een stuk braakliggend terrein. De rest kunnen we gelukkig zelf. En mbt overige verenigingen, denk dat er best leden van zullen zijn die ook of wel eens in Zoetermeer komen rijden.

    Er zijn eigenlijk een aantal redenen waarom gemeenten afwachtend zijn:
    – Brandstof modellen zijn milieuonvriendelijk door het geluid
    – Door het geluid wordt het vinden van locaties erg lastig.
    – Locaties die mogelijk zouden zijn hebben voor onze hobby bijna altijd andere bestemmingen dan sport of recreatie.
    – Uiteindelijk zijn vaak parken geschikt voor sport & recreatie, maar hier wordt geluid weer niet op prijs gesteld.
    – Door de beperkte omvang van onze hobby in verenigingsverband zijn er (te) weinig gemeenten die ervaring ermee hebben.
    – Door de beperkte omvang zijn onze verenigingen ook vaak niet aantrekkelijk om te huisvesten omdat wij te weinig geld in het laatje (kunnen) brengen.
    – Bovenstaande is met name in de randstad extra moeilijk omdat grond hier veel meer waard is dan buiten de randstad.
    – Subsidies voor verenigingen als ons zijn altijd lastig omdat we direct het milieu aspect om ons oren krijgen.

    Als we ons echt op de kaart willen zetten, en dat hebben we ook voorgelegd aan de gemeente Zoetermeer, dan komt er een groot multi-functioneel RC Centrum:
    – 4 banen : 1 x onroad, 1 x offroad 1:8, 1 x offroad 1:10, 1 x bigscale
    – Op het dak de Zoetermeerse Luchtvaartclub
    – In de achtertuin een grote vijver voor boten
    – Veel sleutelplaatsen
    – Huisvesting voor meerdere winkels
    – Iedere winkel zou zijn eigen baan kunnen exploiteren of per baan komt een vereniging die de baan exploiteert.
    – Wanneer je rekening zou houden met 100 leden per “tak”, zou je zomaar een vereniging van 600 leden kunnen hebben.

    Maar goed, wie weet… ooit, Zoetermeer profileert zich als leisure stad! En de ingredienten zijn er:
    – Zoetermeerse Luchtvaart Club : vliegen
    – RC Club Zoetermeer : offroad 1:8 electro & nitro
    – MBC de Sluis : onroad 1:8 & 1:10 electro & nitro
    – HFCC Racing : onroad 1:10 electro
    – MVB Bergschenhoek : offroad 1:10 electro
    – RC Zuid-Holland : bigscale offroad

    Nu nog alle verenigingen samen krijgen in combinatie met de financiering en project ontwikkeling… dat is een bijna onmogelijke stap.

    #30660
    euromaster1984
    Deelnemer

    Hallo beste RC fanaten,

    Mijn vraag is of er al iets meer bekend is. En is er hulp nodig met iets? Ben reuze benieuwd hoe het gaat worden, want het bashen en jumpen bij FCC Zoetermeer is ook niet alles. Ben oprecht blij dat er een off road baan bij komt in onze regio. Heb me ook meteen ingeschreven om lid te worden toen ik het hele verhaal had gelezen.

    Groeten Ismael

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
  • Het onderwerp ‘Mogelijkheden vaste baan in Zoetermeer’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven