15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #10205
    Mario Koolmees
    Moderator

    Dat is redelijk te doen, maar supergoedkoop is het niet.
    Heb wel eens een ontvanger gekocht voor 8 euro, maar die ligt allang in de kliko.

    #10213
    pinty
    Deelnemer

    ff een paar foto’s erbij

    alles demonteren en schoonmaken:

    voorkant is al schoon en klaar, nu de achterkant nog

    hij was niet zo vies….

    en klaar!!

    gebroederlijk naast mijn hong-nor cd3 (1/10), deze lijkt nu wel een nikko…..


    moet nog een paar kleine dingetjes doen, zoals de startbox passend maken, en dan ben ik er klaar voor!

    #10214
    Mario Koolmees
    Moderator

    Even een goede verklaring voor de viezigheid, je ziet hier dat ik probeer backflips te maken met de buggy maar dat lukt net niet doordat ie te rijk staat (motor was net gepinched).
    http://www.youtube.com/watch?v=DtW9-uy1FDA

    En zo zag hij er uit na die meeting:

    #10215
    pinty
    Deelnemer

    ๐Ÿ˜ฎ ๐Ÿ˜• dat verklaard een hele hoop van de schade ๐Ÿ˜

    heb je nog meer filmpjes…… ๐Ÿ˜†

    #10216
    Mario Koolmees
    Moderator

    Flying high, ongeveer 2 meter hoog denk ik (ahum, op asfalt….hiervan zijn de shocktowers krom gegaan);

    #10217
    pinty
    Deelnemer

    ๐Ÿ˜ฎ gaaaffff

    en je hebt in de tussentijd nooit iets vervangen of recht gebogen?? o.k. behalve die ene draagarm dan….

    super auto

    #10218

    Dat zijn de sprongen Mario…
    Ik heb mijn S8 ook zo op zijn flikker gegeven idd..
    Ding is net een tank, daar ga je heel veel plezier aan beleven Pinty..
    En als je motor een keer op is gewoon een leuke nitro bull erop zetten. is een leuke .28 met genoeg power om er een 17T clutchbell op te zetten… en dan gaat ie ook erg leuk..
    Misschien badlands erop en dan heb je ongelooflijk veel grip in de bochten..

    #10219
    pinty
    Deelnemer

    dat geloof ik ook wel. Ik heb de schade bekeken, en dat valt allemaal reuze mee. Zeker als je de foto’s en het filmpje ziet.

    #10220
    Mario Koolmees
    Moderator

    @pinty wrote:

    ๐Ÿ˜ฎ gaaaffff
    en je hebt in de tussentijd nooit iets vervangen of recht gebogen?? o.k. behalve die ene draagarm dan….

    super auto

    Nooit iets vervangen, alleen af en toe een boutje kwijt geraakt.
    Sterker nog, die draagarm heb ik kapot gereden op een stoeprand omdat mijn humppack leeg was en de buggy zijn eigen pad nam.

    #10267
    pinty
    Deelnemer

    vanavond heeft hij eindelijk eventjes gereden. Een beetje in het donker, maar wat geeft het.
    Eerste test was goed, erg goed zelfs…man wat een power !! nu de remmen nog.

    en ook maar even wat jumps gemaakt over een verkeersdrempel: +/- 30-40cm hoog en meer dan 2 meter ver

    #10269
    Mario Koolmees
    Moderator

    Was het torretje nog een beetje redelijk afgesteld?
    Hij had een tijdje stil gestaan…dus weet niet wat de temperatuur verschillen zijn geweest.

    #10273
    pinty
    Deelnemer

    Ik moest hem zo wie zo opnieuw bijstellen, dus daar let ik niet zo op. Dat gaat al bijna automatisch ๐Ÿ˜€
    Vanavond weer even 1 tankje leeg gereden met 16%. Hij is snel, maar de remmen zijn k#t. Ben al aan het rondzoeken naar andere remmen of een compleet ander remsysteem.
    Verder loopt het motortje stationair ook nog niet helemaal top, maar daar moet ik even wat meer tijd in steken. De snelheid is goed, ik denk zo’n 70-80 โ—

    De schokdempers hebben echt hun beste tijd gehad: dus ook aan vervanging toe (lek als een mandje, veren te wijd), maar voor a.s. zondag verander ik ze niet. Dan maar zonder olie rondrijden ๐Ÿ˜‰

    ach, en zo zijn er nog wel meer puntjes die ik niet helemaal top vind, maar dat komt nog wel.

    #10275
    Mario Koolmees
    Moderator

    Het remsysteem van LRP is juist een heel mooi systeem…dus dat zou ik niet zo snel vervangen. Wellicht moet je even kijken of je met enkele kleine onderdelen het weer goed/beter kan krijgen (nieuwe blokjes…weet niet of die erin zitten). Onthou wel, offroad remmen voelt heel anders dan onroad, bij onroad blokkeren je wielen heel snel…bij offroad lukt je dit maar moeilijk door de werking van de diffs.

    Misschien even een pm aan caretaker sturen, wellicht heeft hij wat tips om de remmen beter te krijgen. Bij mij heeft hij overigens ook nog echt goed geremd, deels gaf ik altijd de schuld aan de brakke gas/rem servo.

    Qua schokdempers, deze zijn kwalitatief gewoon niet goed, vandaag bij de rookie dag reed er een zelfde LRP S8BX RTR rond met precies het zelfde probleem; geen olie in de schokbrekers. IJzersterke auto waarbij ze net op de verkeerde onderdelen hebben bezuinigd…

    #10277
    pinty
    Deelnemer

    ik kijk a.s. zondag wel even hoe de remmen het dan doen. Daarna kijk ik wel verder.
    Mijn verlanglijstje begint al aardig groot te worden voor de lrp ๐Ÿ˜€

    Zag net toevallig dat jp-modelbouw in Leidschendam ook lrp heeft (op de foto’s)
    Deze week er maar even naar binnen lopen, moet toch een kannetje brandstof kopen voor zondag.

    #10672
    pinty
    Deelnemer

    ben flink bezig geweest met de bruggy:


15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
  • Het onderwerp ‘Ombouw project van onroad naar buggy (reely p190)’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven