15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #12084
    pinty
    Deelnemer

    even een paar avondjes zitten knutselen:

    De bruggy is nu iets breder geworden
    eerst:

    en zo is hij nu:


    Hij is nu 3cm breder, met mooie cvd assen. Kostte een paar cent, maar dan heb je ook wat.

    De buggy-kap ook maar wat mooier gemaakt:


    en flink lopen zagen en vijlen voor het verlengde chassis

    en met het originele chassis er bovenop:

    Nu alleen nog de randen iets verbuigen en dan alles van de bruggy overzetten op het nieuwe chassis.

    #12095
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik ben wel benieuwd hoe hij gaat rijden, neem aan dat je deze meeneemt naar de volgende meeting?

    #12106
    pinty
    Deelnemer

    Dikke kans dat ik hem meeneem, maar ik ben nog steeds niet tevreden over het uiterlijk etc.

    Ik zal later vandaag wel weer wat foto’s plaatsen.

    #12107
    Mario Koolmees
    Moderator

    Een grotere achterspoiler doet wonderen, ik heb volgens mij nog een paar Hobao spoilers liggen…die neem ik wel mee kunnen we even kijken hoe dat oogt.

    #12109
    pinty
    Deelnemer

    Dat zou denk ik wel een hoop schelen. De spoiler ziet er niet uit op de buggy.
    Maar nou vind ik de kap ook niet om aan te zien, plus dat het gewoon net niet mooi past.




    oordeel zelf.

    #12110
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik zou zeggen, buggy kap eraf, truggy kap erop…grotere spoiler en truggy banden.
    Lastige is volgens mij dat het formaat van je auto ergens tussen de 1:10 en 1:8 zit.

    #12111
    pinty
    Deelnemer

    Het formaat van de auto is 1/10, maar ik kan hem naar elk formaat wijzigen.
    Een 1/10 truggykap heb ik ook al zitten denken, maar wat zijn de afmetingen van zo’n kap ?? Dit chassis is nu 270mm (wielbasis) en 160mm breed (chassisplaat) en dan moet ik natuurlijk ook weer andere banden ervoor kopen….

    #12112
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik neem wel wat spullen mee bij de meeting eind januari, dan kunnen we het erbij houden/passen en zien wat er beter uit ziet. Lijkt me ook niet logisch om de hele auto weer te gaan verbouwen voor de looks. Uiteindelijk gaat het erom dat hij goed rijdt. Qua kap…misschien een kap van een 1:10 truggy zoals een HPI Firestorm. We kunnen ook de kap van mijn Robitronic 1:10 er eens op leggen.

    #12125
    pinty
    Deelnemer

    is goed, ik hoop dat we er even tijd voor hebben.
    De lrp gaat op zeker mee. Weet ik tenminste zeker, dat ik me even kan uitleven.

    #12184
    pinty
    Deelnemer

    Vorige week nog even flink lopen zoeken op internet over de indeling van 1/10 buggy’s en de daarbij behorende filmpjes.
    De meeste buggy’s hebben allemaal de neiging om voorover te duiken bij een sprong, behalve de modellen van carson (stormacer en de cv10).

    Deze hebben allemaal de accu/ontvanger box kort bij de achterwielen zitten. Even zoeken op het net: een ontvanger box van de cv-10 leek de oplossing. Prijzen vielen enorm mee, tussen de 8 en 12 euro. Niet te duur dus en maar gelijk besteld bij de plaatselijke hobbyboer.

    Gisteren is het bakje binnengekomen………..22,50 !!

    Volgende keer toch maar eerst een prijs-opgave vragen 😉

    #12222
    pinty
    Deelnemer

    Vanmiddag de buggy eindelijk even kunnen testen. Motortje loopt redelijk goed, moet nog wat verder bijgesteld worden, met name het stationaire gebied.

    Hij rijdt goed, stuurt strak en kort, weinig neiging om om te slaan. Ook de jumps (drempel in de straat) neemt hij lekker en stabiel. Het voor over duikelen behoort tot het verleden.

    Nu heb ik nog 1 probleempje waar ik aan moet werken: De ontvanger stoort……hij ging er ineens volgas vandoor, maar kon nog wel sturen. Zweet in de handen, maar ik heb het gered.
    Ik denk niet, dat ik er tijdens de meeting mee ga rijden…..beetje link.

    Verder moet ik hem starten via een rotostart-systeem, maar door gebrek aan een rotostart, moet ik hem starten met een electrische boormachine. Ik heb zelf het idee dat de boormachine net niet genoeg toeren draait om het te kunnen starten, want het duurt erg lang voordat de motor eindelijk aanslaat.
    Maar het wil wel (net aan).

    #12226
    Mario Koolmees
    Moderator

    Is niet gewoon je gas/rem servo kaduuk?

    #12229
    pinty
    Deelnemer

    zou ook kunnen, heb ik nog niet naar gekeken. Ik was meer bezig om de motor te starten.

    #12244
    pinty
    Deelnemer

    ik had nog een oud kapje van 185mm……

    #12246
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vindt het wel kicke staan…!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
  • Het onderwerp ‘Ombouw project van onroad naar buggy (reely p190)’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven