15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #10674
    Mario Koolmees
    Moderator

    Weer wat vorderingen, toch is dit eigenlijk de echte manier; gewoon zelfbouwen. Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat rijden.

    #10683
    pinty
    Deelnemer

    ik ook, maar ik denk dat dat wel goed zal gaan. Ik moet nu nog een manier vinden om de kunststof bak goed vast te zetten onder het chassis en misschien dat er nog een spoiler op komt.

    ach…eigenlijk ben je nooit klaar met een zelfbouw-project. ( en ook niet met een bestaande auto, zoveel leuke upgrades gezien voor de lrp)

    #11142
    pinty
    Deelnemer

    gisteren mijn blokje van de lrp even opengemaakt…kom ik dit tegen:


    putje op de cilinder en braampjes op de cilinderkop:


    waarschijnlijk is dit de oorzaak van het gloeiplug-vreten.
    Voor de rest zag het er allemaal netjes uit van binnen. Een beetje roestvorming in de poorten, maar niet zorgwekkend.
    De buggy is nog steeds een groot bouwpakket van onderdelen. Ik kom steeds meer kleine dingen tegen die aan vervanging toe zij of verandert moeten worden.

    Ach…de bruggy is er in elk geval weer klaar voor:

    Hij staat nu een stuk lager bij de grond en is ietsje langer geworden door de andere tandwielen. Nu nog een andere, smallere kap van minimaal 15 cm breed bij de wielkasten.

    #11143
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ziet er inderdaad niet echt super uit, degene die de motor indertijd gepinched heeft is schijnbaar vergeten (of had er geen zin in) de boel even schoon te maken voordat hij de motor weer in elkaar heeft gezet (ik heb daarna de motor nooit uit elkaar gehad). Die beschadiging op je zuiger kan trouwens ook heel goed van een kapotte gloeidraad uit een plug geweest zijn.

    EDIT: Zit er trouwens geen speling op je drijfstang? Dat is meestal de reden dat een motor pluggen gaat vreten.

    #11144
    pinty
    Deelnemer

    Dat was ook de eerste reden om hem los te halen. Ik was bang voor speling op drijfstang, maar dat is gewoon netjes zoals het hoort.
    Ik denk , of hoop, dat die rommel de reden van het gloeiplug-vreten is geweest. Ik zal het vanzelf wel merken.

    #11160
    Bram
    Lid

    pluggen vreten kan ook van je krukas lager(s) komen, dus als je drijfstang geen speling heeft zou het zo kunnen zijn dat je backend lager het wel heeft.
    De sporen die je ziet op de foto’s lijken heel sterk op schade door kapotte pluggen door detonage trillingen.

    #11170
    pinty
    Deelnemer

    Het kan ook komen door het misbruik van de vorige eigenaars….maar het blokje is nu toch open, dus ik ga daar zeker ook even naar kijken.

    #11171
    Mario Koolmees
    Moderator

    Richard, ik denk zelf dat de lagers nog in redelijke staat moeten zijn. Volgens mij heeft de 1e eigenaar er niet heel veel liters mee opgereden. Hij kreeg de motor niet meer afgesteld en dat is denk ik gekomen door vuil wat door het luchtfilter is gekomen, het zou natuurlijk ook kunnen zijn gekomen door een veel te arme afstelling (hij was van een electro rijders die eens nitro wilde proberen). Toen ik deze auto kocht was alle compressie weg uit de motor en daarop heb ik de bus laten pinchen. Zelf heb ik de motor daarna nooit meer uit elkaar gehad (ik heb er daarna denk ik maximaal 3 tot 4 liter mee gereden).

    Dit is voor mij alle historie die ik kan vermelden, weet niet of je er veel aan hebt…

    #11173
    pinty
    Deelnemer

    De historie van buggy was al grote delen bekend, dus ik verwacht niet dat er zoveel mee aan de hand zou kunnen zijn.
    Dit jaar rij ik er zo wie zo niet meer mee. Ben hem nu een grote schoonmaak en opknap beurt aan het geven, o.a. betere remmen, trekstarter, deels nieuwe kogellagers, etc.

    #11193
    pinty
    Deelnemer

    Blokje inmiddels open gehad en nagekeken. Lagers zijn nog goed, geen krassen in de cilinderwand. Alles weer gepolijst en gevlakt en een trekstarter gemonteerd. Het was inderdaad een gloeispiraaltje die in het blok terecht was gekomen.
    Als het goed is, moet hij het nu weer doen.

    #11510
    pinty
    Deelnemer

    tja…en dan kom je weer wat leuks op marktplaats tegen………
    Geen idee wat het allemaal precies is, maar de buggy is in ieder geval hetzelfde chassis als de bruggy.

    #11871
    pinty
    Deelnemer

    Vrachtje opgehaald, wat een bende. maar wel mooi.
    wat zat er in: buggy 1/10, nikko f1. en een kap van een ford station (hpi), die ga ik nog passend maken voor een buggy.
    5 zenders, geen idee welke frequentie, maar ik denk 40 en 27mhz. Moet ik nog even uitzoeken.
    4 ontvangers en een stuk of 6 servo’s.
    4 motoren: 2,1cc; 2,7cc; 3,5cc en een 7,5cc. Allemaal in goede staat, veel compressie en alles netjes in de afterrun.
    3 uitlaatjes, wat bochten en nog wat kleine onderdeeltjes.

    kortom een mooie koop voor weinig (zo heb ik het graag)

    De motoren hebben bijna allemaal al een plekje gekregen, alleen de 7,5cc weet ik nog niet wat ik er mee ga doen. Misschien koop ik nog een 1/8 buggy erbij en gaat hij daar op.

    #11872
    mikeon
    Deelnemer

    @pinty wrote:

    De motoren hebben bijna allemaal al een plekje gekregen, alleen de 7,5cc weet ik nog niet wat ik er mee ga doen. Misschien koop ik nog een 1/8 buggy erbij en gaat hij daar op.

    Kicke! 😳

    #11868

    flink hoog vertanden anders heb je er nog niets aan he..

    Wat voor motor is het? Een CEN?

    misschien iets voor op een MONSTER Savage 🙂

    Hier toevallig iemand die een buggy heeft met een 7.5cc erop. EN een 2 speed…. http://www.nitroaddicts.com/forums/showthread.php?t=2513

    #11869
    pinty
    Deelnemer

    de 2,1 is een protech. De rest is allemaal force, dus het stelt niet zo heel veel voor qua power. Maar een motortje extra is nooit weg 😉

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 66)
  • Het onderwerp ‘Ombouw project van onroad naar buggy (reely p190)’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven