15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #18665
    pinty
    Deelnemer

    Ook eindelijk even tijd om te reageren.
    Tuurlijk word ik lid van de club. Al zal ik niet meteen de overstap maken naar electro.
    Groot nadeel van electro-rijden….accu’s laden!! Verder wacht ik eerst wel even af, welke klasse populair gaat worden, voordat ik de overstap ga maken naar electro.

    #18666
    Mario Koolmees
    Moderator

    Heren, ik heb van de penningmeester van RC Bomb ook reeds het aanbod gehad dat wij hun telsysteem kunnen lenen/huren voor eventuele (club) wedstrijden.
    Zo zie je maar dat iedereen uit de wereld zeer medewerkzaam is!

    #18669
    DZH42
    Deelnemer

    Dat zijn leuke berichten voor de club Mario!

    #18673
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vrijdag 26 juni hebben wij wederom een mail verzonden naar de gemeente, hierin geven wij aan dat het opmerkelijk is dat de gemeente met 2 maten meet voor wat betreft het gebruiken van het voormalig DSO terrein, dit is nu met grote spoed voor Zoetermeer Discgolf mogelijk gemaakt, terwijl wij als vereniging geen toestemming kregen om dit terrein tijdelijk te gebruiken.

    Aanvullend hebben wij aangegeven de mogelijkheden te willen bekijken om een electro vereniging te worden. Daarbij hebben we als kanttekening geplaatst dat wij denk de leden aantallen uit onze oorspronkelijke bedrijfsplan (daarin is er sprake van nitro en electro) niet te kunnen halen en om die reden niet de volle mep aan huur te kunnen betalen voor een terrein.

    We hebben de gemeente 2 opties voorgesteld:
    1.) Handelen zoals in het oorspronkelijke bedrijfsplan, waar wij als vereniging huur betalen voor een terrein.
    2.) Gemeente legt een openbare baan aan, wij als vereniging betalen geen huur maar binden ons eraan voor onderhoud en wedstrijden.

    Optie 1 betekent waarschijnlijk een hoger bedrag aan lidmaatschap, maar dan kunnen alleen leden op de baan of mensen die gastrij tarief betalen.
    Optie 2 betekent waarschijnlijk een lager bedrag aan lidmaatschap, we kunnen echter niet-leden niet makkelijk toegang tot de baan ontzeggen.

    PS: Mogelijk gaan we voor optie 2, dat zou wel betekenen dat we een burger initiatief moeten starten, dat is een document welke ondertekend is door 10 inwoners uit Zoetermeer van 14 jaar of ouder (die kiesgerechtigd zijn, of worden bij bereiken van de juiste leeftijd).

    Linkje m.b.t. Discgolf: http://www.dichtbij.nl/haaglanden-noord/sport/artikel/3983096/discgolf-in-zoetermeer-is-here-to-stay.aspx

    #18679
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vandaag werden wij gebeld door de gemeente Zoetermeer, zij waren blij verrast om te horen dat wij een electro vereniging willen worden. Volgende stap vanuit de gemeente was een hernieuwde zoektocht naar mogelijke locaties (naast een locatie welke wij hebben aangegeven).

    Maandag 20 juli gaan Bas en ik wederom in gesprek met de gemeente en naar alle waarschijnlijkheid zullen zij dan potentiele locaties aan ons voorleggen. Aan ons de vraag om zoveel mogelijk duidelijkheid te scheppen over de verwachting van leden aantallen en potentiele groei hiervan.

    Uiteraard hebben wij in onze mail aan de gemeente al aangegeven dat wij dit heel moeilijk kunnen inschatten, maar we kunnen in ieder geval al aangeven dat degenen die in dit topic gereageerd hebben van plan zijn om lid te worden.

    Wij hebben aan de gemeente aangegeven 2 opties te zien voor een locatie:
    1.) Een locatie welke wij huren, maar we moeten afspraken met de gemeente rond zien te krijgen aangezien het heel onduidelijk is hoe groot onze vereniging tussen nu en de komende 5 jaar kan/zal worden. We moeten proberen hiermee enige flexibiliteit vanuit de gemeente te krijgen aangezien de leden aantallen een vrij onzeker aantal zal zijn. Dit kan snel groeien of niet, wij vinden dit zelf moeilijk te bepalen.
    2.) Alternatief is een openbare locatie waar iedereen mag rijden en die wij als vereniging “adopteren” voor onderhoud en om (club) wedstrijden te houden en organiseren (vergelijkbaar aan de fietscross baan in Zoetermeer). Voordeel zou kunnen zijn dat wij (mogelijk) geen of weinig huur hoeven te betalen (minder onzekerheid), maar wij kunnen dan ook minder bieden aan de rijders als vereniging…lidmaatschap zou dan puur op goodwill en clubwedstrijden gebaseerd zijn. Aan de andere kant kunnen wij op dat moment wel de lidmaarschapsbijdrage laag houden wat weer laagdrempelig werkt voor de inwoners van Zoetermeer (en mogelijk ook omstreken).

    We houden jullie op de hoogte!

    #18681
    tun0
    Deelnemer

    Klinkt goed!

    Afhankelijk van de details zou ik een lidmaatschap ook wel zien zitten.

    #18706
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vandaag samen met Bas bij de gemeente geweest. De locatie die wij op het oog hadden werd afgeraden aangezien er al teveel andere toekomstplannen mee zijn. Wel zijn er aan ons 2 locaties voorgesteld (op advies van de gemeente maken wij deze nog niet bekend) welke zij verder gaan bekijken en onderzoeken en welke wij zelf ook verder moeten onderzoeken. Een openbare gelegenheid die wij als club adopteren zou een mogelijkheid kunnen zijn maar dit wordt niet kansrijk ingeschat. Kortom een opbouwend gesprek en weer stof voor huiswerk aan onze kant.

    Voor nu kunnen we niet teveel melden, zodra we meer weten zetten we dit op het forum. Tijdens meetings of demo’s kunnen we jullie wel persoonlijk inlichten.

    #18715
    ceesios
    Lid

    Ik ben heel benieuwd, goede ontwikkelingen in ieder geval!

    Ik zou wel lid willen worden en een bijdrage zowel financieel als in wat klusjes lijkt me meer dan logisch. Ik heb in het verleden bij andere verenigingen constructies gezien waar je je verplichte dag helpen had welke je kon afkopen, of je betaalde een ander lid een kleine vergoeding om in te vallen. Ze hadden dan een aantal vaste dagen waarop onderhoud gedaan werd.

    Een electro auto heb ik al, zal er alleen nog wat accu’s bij moeten halen. Het lijkt me dat we wellicht ook juist nieuwe rijders aanspreken, die wellicht weer te porren zijn voor een “spontane” meeting op een andere locatie met Nitro (want stank en herrie is stiekem wel leuk natuurlijk!)

    Keep up the good work! Ik weet dat er altijd een hoop tijd in gaat zitten.

    #18738
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vandaag hebben Bas en ik wederom een afspraak gehad met de gemeente, we zijn op lokatie geweest en hebben een geluidsmeting verricht zodat de gemeente het bronvermogen (geluid) van een electro auto weet. Hiermee gaan zij verdere berekeningen maken. Er zijn een aantal locaties die voor de hand liggen (4 stuks), deze worden door de gemeente nader bekeken.

    Vanuit RCCZ zullen wij het oorspronkelijke ondernemingsplan (gebaseerd op nitro -en electro auto’s) nu moeten herschrijven op basis van een electro-only club. Met de berekeningen, ons plan en het interne verhaal van de gemeente gaan zij in overleg met de betrokken wethouders.

    Aangezien de lokaties nog onzeker zijn kunnen we hier nog niets over mede delen, maar het ziet er op dit moment allemaal redelijk positief uit. Degene waar wij gesprekken mee hebben gevoerd van de gemeente ziet op dit moment weinig beperkingen en gaat zijn best doen voor ons.

    Zodra we meer weten (dit kan enige tijd duren) laten we het weten.

    #18739
    Marceltrucker
    Deelnemer

    goed bezig

    #18795
    Doki391
    Deelnemer

    Een beetje late reactie, maar ik wil graag lid worden!

    Groeten Martijn

    #18807
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vandaag gesproken met de gemeente (achter de schermen wordt er dus onverminderd doorgewerkt aan onze toekomstplannen). Even een update voor potentiele leden en rijders.

    Er is een locatie voorhanden waar qua bestemmingsplannen geen beperkingen voor ons zijn qua vereniging. Ook is er in een eerder stadium (begin van de zomer) een geluidsmeting gedaan van 2 electro modellen om vast te kunnen stellen hoeveel geluid, of eigenlijk hoe weinig geluid, onze sport met zich mee brengt.

    De locatie waar we het over hebben ligt in het Westerpark en er is een parkeerterrein aanwezig voor ongeveer 30 auto’s. Loopafstand is zeer beperkt, eigenlijk om de hoek van de plek waar wij graag een baan neer zouden leggen. Aangezien het een park betreft zijn er wel enige beperkingen qua inrichting aangezien dit in het beeld van een park moet passen. Natuurlijk zijn we hier flexibel in en daarvan is de gemeente op de hoogte. Het veld is ongeveer 50 x 50 meter en dus ruim voldoende om een redelijk grote baan neer te kunnen leggen.

    Op dit moment is de gemeente nog bezig met het onderzoeken van ons financiële plan. Daarnaast wordt er gekeken naar verschillende vormen van subsidies en of we aan de randvoorwaarden van een eventuele subsidie (kunnen) voldoen. Er is dus ook zeker een kans dat de gemeente ons een financiële impuls geeft voor de kosten van het inrichten van locatie. Daarnaast wordt bekeken of er niet bepaalde zeldzame soorten flora en fauna aanwezig die niet samen gaan met de aanwezigheid van een baan.

    Als dit alles rond is zal ook een gesprek met het vastgoedbedrijf plaats vinden (indien nodig) over de huurinkomsten voor de gemeente die wij beschreven hebben in ons ondernemingsplan. Overigens zal er wellicht ook een stukje samenspraak met onder meer de golfbaan plaats vinden en eventueel verenigingen/belanghebbenden voor behoud en behartiging van de natuur in het Westerpark. Wanneer alle betrokken partijen binnen de gemeente hun toestemming verlenen kan de procedure voor het verkrijgen van een omgevingsvergunning binnen 8 weken afgerond zijn. Mogelijk moet ook de raad van B&W geïnformeerd worden via een memo waarop zij eventueel mogelijkheden hebben tot het stellen van aanvullende vragen wanneer onze plannen niet voldoende duidelijkheid geven.

    Al met al zijn er dus nog wel wat stappen te nemen, maar de meest voor de hand liggende stap (de bestemmingsplannen) zijn geen probleem, nu dus duimen dat de andere afdelingen binnen de gemeente ook geen beperkingen zien. Concluderend hopen we vanaf 2016 de beschikking te hebben over een locatie zodat wij van start kunnen gaan met het inrichten van een baan en het werven van leden.

    #18809
    Marceltrucker
    Deelnemer

    goede berichten

    #18817
    leo-rcc
    Deelnemer

    Begrijp ik het nu goed dat we baanmateriaal van RCZH over hebben genomen?

    #18818
    Mario Koolmees
    Moderator

    @leo-rcc wrote:

    Begrijp ik het nu goed dat we baanmateriaal van RCZH over hebben genomen?

    Klopt we hebben een mooie erfenis van RCZH ontvangen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 59)
  • Het onderwerp ‘Toekomstplannen RC Club Zoetermeer’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven