15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Berichten
  • #16290
    pinty
    Deelnemer

    @snellehenk wrote:

    Nog een idee voor een wasbord, rollen waar vloerbedekking op geleverd wordt. Deze zijn heel sterk en mooi van vorm…na 1 keer gebruiken kan je deze gewoon weggooien.

    Die rollen lijken wel wat, maar bij regen wordt het 1 grote pulp-massa.

    Ik heb ze hier af en toe wel eens op mijn werk.

    #16291
    Mario Koolmees
    Moderator

    Even de tijd voor een verslag van mijn dag:

    In de ochtend vroeg op (wie verzint het nu om precies dit weekend de klok te verzetten). Om 6.50 stond Tony voor de deur en vertrokken richting Helmond. Gelukkig rustig op de weg dus we konden lekker doorrijden, om 8.30 ter plaatse. Auto uitladen, tent opzetten en sleutelplekkie inrichten. Brrrr, koud (5 graden en behoorlijk mistig met veel weiland om de baan heen).

    Even een setje hagelnieuwe AKA Cityblocks supersoft gehaald en meteen eronder gezet want ik hoorde van Alex dat het behoorlijk glad was op de baan vanwege de dauw.

    Q1 ging best lekker met de nieuwe auto, even wennen aan de baan dus kalm aan maar toch snel proberen te zijn. Grip op de nieuwe bandjes was ronduit goed te noemen en ik reed 12 rondjes, goed voor een 4e plek (volgens mij, uitslagen staan nog niet online).

    Q2 weer op super soft en geswitched van Merlin Expert 25% naar Merlin Expert 33%. Er was al veel meer grip ondanks dat de zon nog niet door was gekomen. Eigenlijk iets teveel grip (vooral bij het remmen) en doordat ik sneller wilde zijn was ik redelijk lomp bezig, 1 of 2 fouten waarvan 1 een flinke klapper, toen op mijn dak op het rechte stuk en 2 auto’s er volgas in. Auto rechtop en verder, maar 2 rondjes later weer een lompe fout en dat resulteerde in een gebroken draagarm. Gelukkig wilde Alex mijn baaninzet wel overnemen dus kon ik mijn auto fixen.

    Q3 ook super soft, geprobeerd iets netter te rijden dan Q2 en dat ging wel goed alleen de super soft gaf zoveel grip dat ik geregeld op 2 wielen door de bochten ging en dat corrigeren kost helaas best wat tijd. Wel weer 12 rondjes en iets sneller dan Q1. Per saldo dus naar de 1/4 finale, 2e plek.

    In de pauze toch maar even de AKA soft eronder gezet en even wat test rondjes gedaan, dit voelde beter en niet meer op 2 wielen door de bocht dus dit werden de banden voor de finales.

    1/4 finale startte ik van de 3e plek en na een goede start zat ik vrij snel op de 2e plek, een flink gevecht met Robin Evenboer om die 2e plaats, hij stond naast me op de rijdersstelling en na de finale konden we elkaars hand schudden voor het sportieve gevecht. Robin was iets sneller werd 1e en ik werd 2e, de eerste 5 gingen door dus aan het einde van de heat consolideren en geen fouten meer maken.

    1/2 finale, ik had al de namen, tijden en rondes staan bekijken maar had er een hard hoofd in om in de masters finale te kunnen komen wat wel mijn doel was (bij de 1e 10). Deze finale ging wel ok, maar het leek toch of ik iets minder geconcentreerd was en omdat ik ook af en toe snellere rijders voorbij moest laten kwam ik niet echt super in mijn ritme. Ik moet de tijden nog terug kijken maar voor mijn gevoel was dit de langzaamste van alle gereden heats.

    Totaal zal ik ongeveer op plek 11, 12, 13 of 14 zijn gekomen. Als ik kijk naar enkele nieuwe rijders in het veld en hoe hard zij gaan denk ik dat dit ook het maximaal haalbare is geweest. In het hele vorige seizoen heb ik nog niet zo hard gereden als deze race (ik heb rijders op een ronde gezet die mij vorig jaar nog zoek reden), maar het was niet voldoende voor de master finale (en terecht, daar was ik niet snel genoeg voor).

    Binnenkort aan de slag met een nieuwe Alpha Plus motor, de A352…een .23, misschien geeft dat net iets meer gevoel.

    Team AK Modelbouw, bedankt voor een leuke, zonnige dag. Johan, Merijn, Bram, Alex en Tony; het was gezellig. Volgende maand doen we het nog eens over. De Mugen was betrouwbaar, de Alpha motor heeft mij niet 1 keer in de steek gelaten en de Merlin Expert 33% gaf net een beetje extra power!

    #16292
    Mario Koolmees
    Moderator

    Net de stand uitgewerkt:
    – Merijn Story: plaats 11 in het klassement.
    – Mario Koolmees: plaats 13 in het klassement.
    – Tony Lucas: plaats 15 in het klassement.
    – Alex Kozijn: plaats 21 in het klassement.

    In de manege had ik stilletjes al zo’n voorgevoel dat Merijn sneller zou zijn als mij 🙂
    Daar zie ik de charme wel van in, 11 jaar en oude knarren zoek rijden!

    Alex had helaas problemen, anders was hij zeker weten hoger geëindigd.

    #16293
    janschip
    Deelnemer

    Zo netjes van team ak modelbouw, goed gezelschap.
    In de eerste wedstrijd voornamelijk tussen plek 10 en 15 en dat voor een eerste race.
    Denk dat verder in het seizoen nog wat plaatsen gewonnen worden.

    Leuk hoor die jonge gastjes die zo lekker rijden.

    Ik blijf jullie volgen.

    #16297
    Bram
    Lid

    Het was inderdaad een hele leuke dag!!!!!
    Ik denk dat we een heel leuk team hebben en met benjamin Merijn erbij een talentje wat we wat trucs en tips kunnen bijbrengen……….
    Snelle ronden maken hoefen we hem niet meer te leren en ik ben daarom best wel blij dat ik Merijn 3 jaar geleden bij rc maas en waal heb leren kennen, waar ik gelijk zijn rijders kunsten heb staan bewonderen en dat Alex hem nu in het akmodelbouw team heeft uitgenodigt.

    Mario en Tony , bedankt voor de gezellige dag en hulp!!!!

    p.s. Mario, we zijn de hb onderdelen vergeten…..komt volgende keer wel weer.

    #16301
    lu-ke22
    Lid

    Ik zie het al team TOPPERTJE 😉 Leuk verslag
    het is de eerste race van het seizoen dus er kan nog van alles gebeuren 😉

    Luke

    #16305
    Mario Koolmees
    Moderator

    Misschien dat dit een beetje kan helpen…

    #16306

    Ik wil ook graag iedereen bedanken voor de gezellige dag(Bram,Alex,Mario en Tony). En het doet mij deugd(en Merijn ook)dat er met zoveel lovende woorden over hem wordt gesproken.
    Ik zou zeggen tot in Purmerend.

    Groet Johan en Merijn.

    #16577
    Aleq
    Lid

    De Serpent Truggy staat ongeduldig te wachten om op de baan te gaan zondag, ik ben héél benieuwd hoe hij rijd!:)

    #16580
    Mario Koolmees
    Moderator

    @Aleq wrote:

    De Serpent Truggy staat ongeduldig te wachten om op de baan te gaan zondag, ik ben héél benieuwd hoe hij rijd!:)

    Foto, foto, foto….!!!!

    #16581
    janschip
    Deelnemer

    Veel succes zondag bij de truggycup, dat zijn dan volgens mij Serpents en Mugens dus aan de auto’s kan het niet liggen 😉

    #16582
    Aleq
    Lid

    Foto, foto, foto….!!!!

    Ik zal als ik tussen het leren door een gaatje vind een foto maken 😀

    #16592
    Aleq
    Lid

    Dit is ie dan, kap regelt Paco zondag




    #16593
    lu-ke22
    Lid

    Mooi glimmend een schoon 😆 zo ga je toch wel winnen ??
    Haha veel succes alvast 😉

    Ook heel team AKA Modelbouw :mrgreen:

    #16596
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ziet er goed uit, zondag kunnen we hem live bekijken 🙂
    30 kg Savox erin zie ik, gaat helemaal goed komen…hopen dat het weer een beetje meewerkt, de voorspellingen zijn nog steeds niet best helaas.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 76)
  • Het onderwerp ‘Truggycup seizoen 2012’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven