Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Temperatuur van motor loopt hoog op. *Solved!* #14982

    Zo dan heb em flush afgesteld. En de temperatuur komt niet meer zo hoog! Heb de plug vervangen van een 5 naar een 3. En verder staat mijn LSN echt veel rijker dan voorheen. Opgelost!

    Groeten Aron

    In reactie op: 16 oktober 2011: Outdoor meeting #14981

    Opbouwen gaat me niet lukken. Ben wel bereid te helpen bij het afbouwen als ik tot het einde blijf.
    Groeten Aron

    In reactie op: 9 oktober 2011: Outdoor meeting #14870

    Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als het morgen net zoals vandaag is denk ik toch 3x na voordat ik het huis uit vertrek. Dus hopelijk komt het zonnetje toch nog in de ochtend even kijken, om mij toch het huis uit te krijgen:P!

    In reactie op: Temperatuur van motor loopt hoog op. *Solved!* #14854

    Nou tot nu toe weinig kunnen testen. Want het heeft hier de afgelopen dagen echt behoorlijk geregend hier in Den Haag! Hopelijk kom ik morgen nog aan afstellen toe.
    En anders moet het afstellen maar op de meeting gebeuren!

    In reactie op: Temperatuur van motor loopt hoog op. *Solved!* #14809

    @snellehenk wrote:

    Een motor moet normaal gesproken ongeveer 110/120 graden worden, als je een temp meter hebt zou je dat kunnen controleren.

    Ben je aan het afstellen gegaan op de HSN, de LSN of beiden? Wellicht staat de HSN wel goed maar staat ie onderin gewoon veel te arm. Verder zou de gebruikte brandstof en plug ook van invloed kunnen zijn op de temperatuur. Bij een .25 motor kan je het beste op 25% nitro rijden en een R5 plug.

    Bij twijfel gewoon de motor eerst op de fabriekinstellingen zetten en vanaf dat punt af gaan stellen. Fabrieksinstellingen van HPI zijn meestal flush (schroef gelijk met de behuizing), maar aangezien het een SH motor is betwijfel ik dat dit de originele motor is. Check even of je een manual kan vinden van SH en zo niet zou ik vanaf flush gaan afstellen.

    Een andere probleem van een Savage is dat deze met een slipkoppeling werkt, als deze constant doorslipt maakt de motor de hele tijd overtoeren en dan loopt de temperatuur hard op. Ook als er een 2-bak (of 3-bak) in zit even goed opletten of de auto wel schakelt. Wanneer deze in zijn 1e versnelling blijft rijden maakt hij ook overtoeren en wordt de motor ook erg heet.

    Bij twijfel; rij er nog even niet mee tot de meeting van komend weekend dan helpen we je met afstellen en zoeken naar de oorzaak van de oververhitting.

    Bij zowel de HSN als de LSN ben ik gaan afstellen. Ik probeerde de LSN rijker te zetten zodat ik de HSN armer kon zetten. Maar ik ben daar nog niet helemaal klaar mee. De LSN kan nog rijker.
    Anders ga ik inderdaad dat flush eens proberen!
    De savage schakelt wel gewoon mooi door. Vooral op asfalt zie je ineens zo’n kickdown.

    @mikeon wrote:

    Het is de bedoeling dat je spuig sist en verdampt, alleen geeft de snelheid waarmee dat gebeurt een indicatie van de temperatuur. Een motor kan opzich veel hebben hoor, zodra je pluggen gaan verbranden is er echt iets zorgwekkends aan de hand. Ik zou gewoon naar de meeting komen en dan kunnen we daar even met een temperatuursensor kijken hoe heet hij precies word. Maar als de motor te rijk loopt, kan de temperatuur niet echt zo verschikkelijk hoog zijn.

    Je kunt ook proberen hem onderin armer te zetten, daardoor gaat de motor rijker lopen en moet hij bovenop ook wat armer. Klinkt gek, maar is wel zo.

    Met welk percentage nitro rijd je? Lager dan 25% zou ik niet doen.

    Ik rijd momenteel met 20%. Heb pas net een nieuwe jerrycannetje gekocht. Heb het vermogen niet om even weer even nieuwe liters te halen:(. Ik zal het voorlopig met de 20% moeten doen. @Bram wrote:

    @mikeon wrote:

    Het is de bedoeling dat je spuig sist en verdampt, alleen geeft de snelheid waarmee dat gebeurt een indicatie van de temperatuur. Een motor kan opzich veel hebben hoor, zodra je pluggen gaan verbranden is er echt iets zorgwekkends aan de hand. Ik zou gewoon naar de meeting komen en dan kunnen we daar even met een temperatuursensor kijken hoe heet hij precies word. Maar als de motor te rijk loopt, kan de temperatuur niet echt zo verschikkelijk hoog zijn.

    Je kunt ook proberen hem onderin armer te zetten, daardoor gaat de motor rijker lopen en moet hij bovenop ook wat armer. Klinkt gek, maar is wel zo.

    Met welk percentage nitro rijd je? Lager dan 25% zou ik niet doen.

    Een Nitromotor en zeer zeker een SH vind hoge temperaturen (boven de 140-150 graden) niet lekker.
    SH motoren hebben namelijk een zachte cilinderbus waardoor de slijtage hoog word en de levensduur korter.
    Hij kan dan in notime zijn compressie verliezen waardoor het probleem alleen maar erger word.

    Is dat SH motortje nieuw of gebruikt?????????????

    Als ik het zo lees denk ik aan te weinig compressie………………………..

    Maar misschien valt het mee en is het alleen de afstelling en/of een verkeerde plug.

    Ik dacht dat alle motoren tegenwoordig uit waren gerust met een ABC cilinderwand?
    Het is een gebruikt motortje. Maar te weinig compressie kan het niet zijn. Dan zou hij moeten uitvallen. Maar hij blijft gewoon de hele tijd netjes lopen. Nog wel.

    Als laatste middel heb ik nog een nieuw .25 force motortje liggen. Ik probeer de SH nog flush af te stellen. Als dat niet lukt plaats ik de force motor. Want ik wil zondag ook gewoon leuk mee kunnen rijden!

    Groeten Aron

    In reactie op: Olie of veringen vervangen? #14665

    Dan ga ik met clipjes werken. Bedankt!

    In reactie op: 9 oktober 2011: Outdoor meeting #14646

    Done! Wel zo handig natuurlijk.

    In reactie op: 9 oktober 2011: Outdoor meeting #14644

    Ik kom met buggies! Misschien een monstertruck. Maar dat word em denk ik niet meer.

    In reactie op: 9 oktober 2011: Outdoor meeting #14635

    @snellehenk wrote:

    @rcfanaat wrote:

    Ik ga proberen dit keer wel de hele dag erbij te zijn!
    Keek ff op google maps. Klopt het dat er daar ook in de buurt wat onverhard terrein is?

    We rijden offroad… 🙂
    Dus we hebben een mooi stukje terrein waar we altijd een leuke baan aanleggen, parallel aan de HSL.

    Haha uiteraard rijden we offroad. Maar is alweer tijdje terug dat er werd gebashed op zand/onverhard terrein. Nja auto word wel minder vies op gras:P.

    In reactie op: 9 oktober 2011: Outdoor meeting #14625

    Ik ga proberen dit keer wel de hele dag erbij te zijn!
    Keek ff op google maps. Klopt het dat er daar ook in de buurt wat onverhard terrein is?

    In reactie op: 4 september 2011: Nabeschouwing Demo Tuning Sunday #14165

    @snellehenk wrote:

    Aron, een truggy hoeft niet duur te zijn…Roberto reed met een Hong Nor Mutilator deze is RTR te koop voor € 379. Verder heeft Mike zijn Nanda roller ook te koop staan, die is zgan je hoeft er alleen een motor bij te kopen…zender en ontvanger heb je toch al.

    Wow dat is nog steeds best wel veel geld! Dat is gewoon een hele maandsalaris. Misschien later als ik ook een maandsalaris heb van 1500 euro:P.

    @THo wrote:

    Het was idd een geslaagde meeting, goed georganiseerd lekker eten 😉 drinken enz.
    M’n auto wilde wat minder de servosaver die raakt steeds los dus kon geen scherpe bochten maken, heb één keer de servosaver vastgezet maar is steeds een half uur werk.
    En tot mijn verbazing was ik een keer mijn lucht filter kwijt geraakt(k*t) daarna vast gezet met een tiewrap.
    Maar toch lekker gereden, mede omdat het weer zo lekker was.

    Ik heb 2 filmpjes van 18 seconden gemaakt, maar dat stelt niks voor. Zal ze nog wel uploaden.
    En Mario, de acculader die jij hebt(Turnigy accucel-6) heb ik ook gekocht bij hobbyking, 23 dollar(exclusief verzenkosten) geen geld voor het gene wat je er mee kan!

    Edit: hier de filmpjes, nogmaals het stelt niet veel voor 😉

    [youtube:31k44y8b]http://www.youtube.com/watch?v=RUSa6itLRbY[/youtube:31k44y8b]

    [youtube:31k44y8b]http://www.youtube.com/watch?v=BVFNc_nMZi4[/youtube:31k44y8b]

    Heeyy haha das mijn wagen. Mag ik het filmpje hebben? Mijn eerste poging om te jumpen was echt geslaagd… manieheus:P.

    In reactie op: 4 september 2011: Nabeschouwing Demo Tuning Sunday #14455

    Het was een mooie meeting. Alles goed voor mekaar geregeld! Jammer dat me buggy totaal niet mee werkte. Dolgedraaide diffasje. Maar ben al aan het onderhandelen over een savage. Truggy’s zijn wat te duur:P.

    De volgende keer zal ik eerder komen zodat ik ook meer anderen kan zien en meer filmen kan. Ik vond de truggy’s echt gruwlijk. Veel power, grote wielen, vette jumps. Vooral de skills van Mario heb ik veel aan zitten gapen. Was nice!

    Nou hopelijk tot de volgende meeting!

    In reactie op: 4 september 2011: Demo meeting Tuning Sunday #14416

    Nou het weer vandaag is echt top! Zou heel flauw zijn als het vanavond begint te donderen, en dat morgen dat overslaat in regen. Dat zou kak zijn. Dus hopen maar:P

    In reactie op: 4 september 2011: Demo meeting Tuning Sunday #14401

    @snellehenk wrote:

    Je kan het overdrijven, maar genoeg mensen doen inderdaad helemaal niks…ik doe altijd een beetje vaseline langs mijn servo’s, Verder de ontvanger in een ballon een tissue in de ontvangerbox zodat deze het vocht op zuigt. Daarnaast is plastidip wel een aanrader, zal het zondag meenemen en aan je laten zien. Zeker voor electro rijders is plastidip een must-have.

    Plastidip? Benieuwd wat dat is. Dan maar even wat vaseline op me servo’s smeren en tissuue in mijn ontvangerbox:P.

    In reactie op: 4 september 2011: Demo meeting Tuning Sunday #14379

    Wat gebruiken jullie om jullie auto’s te beschermen tegen regen?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
Winkelwagen
Scroll naar boven